Wednesday, July 13, 2016

Great-grand aunt Aline Sterckx and cousin Irma Sterckx


With the help of several family members I'm learning a lot lately about the siblings of my great-grandfather Louis Sterckx and some of their descendants.
 
One cousin, Leen Van Gool, sent me the incredibly beautiful picture of her grandmother, my great-grand aunt Aline Sterckx, who was a sister of great-grandpa Louis. Aline was born in 1897 and after the first World War she made some money as a model. This picture probably dates from somewhere around 1920.

Aline Sterckx

Aline and her family lived in Wommelgem in a house right next to that of Mathilde Sterckx, another sister of Louis and Aline.
 
While I initially thought the below picture is of another one of Louis' sisters, Irma Sterckx, it turns out that picture actually shows a niece of great-grandpa Louis who was also called Irma Sterckx. She was a daughter of Louis' brother Alfons Ferdinandus Sterckx and was born in 1919 and was married to Franciscus Severens.
 
Still hoping over time I will be able to get even more pictures of the Sterckx family together...


*
*    *

 
Met de hulp van verschillende familieleden leer ik de laatste tijd veel bij over de broers en zussen van mijn overgrootvader Louis Sterckx en sommigen van hun afstammelingen.
 
Een achternicht van me, Leen Van Gool, stuurde met de prachtige foto die hierboven is weergegeven van haar grootmoeder, Aline Sterckx, die mijn overgroottante was en een zus van overgrootvader Louis. Aline werd geboren in 1897 en na de Eerste Wereldoorlog verdiende ze wat centen bij als fotomodel. Deze foto werd waarschijnlijk omstreeks 1920 genomen.
 
Aline en haar gezin woonden in Wommelgem in een huis naast dat van Mathilde Sterckx, nog een zus van Louis en Aline.
 
Hoewel ik aanvankelijk dacht dat de onderstaande foto nog een andere zus van Louis toont, met name Irma Sterckx, is inmiddels gebleken dat dit in feite een foto is van een dochter van Alfons Ferdinandus Sterckx, een broer van Louis. Deze dochter noemde ook Irma Sterckx, vandaar de aanvankelijke verwarring...

Irma werd geboren in 1919 en huwde met Franciscus Severens.

Irma Sterckx
Ik hoop hier zeker in de toekomst nog meer foto's van de Sterckx familie te kunnen verzamelen...



No comments:

Post a Comment